انجمن پرش عضله

پرش عضله - پرش ماهیچه - نبض عضله - فاسیکولاسیون - فاسیکولیشن - پرش اندام

انجمن پرش عضله

پرش عضله - پرش ماهیچه - نبض عضله - فاسیکولاسیون - فاسیکولیشن - پرش اندام

سندروم خوش خیم پرش عضلات bfs در مقابل بیماری als

سندروم خوش خیم پرش عضلات  bfs در مقابل بیماری als

ALS vs BFS


این دو بیماری ابتدا با تحریک های عضلانی ناخواسته (پرش عضله)  یا همان فاسیکولاسیون شروع میگردد. سن بیماری برای زیر 30 سال بعیده و برای 30 تا 40 سال محتمل هست ولی برای سن بیش از 70 سال خیلی احتمال بالایی هست .

بیماری مرتبط : ALS که معمولا با دو علامت پرش عظله و ضعف پیش روند شناخته میشود :  بیماری ALS کشنده هست هر چند تعداد از بیماران سالهای زیاد زنده می مانند به دلیل نگهداری صحیح از بیمار و یا توقف بیماری که به ALS محدود شونده معروف هست . 


بیماری مرتبط : BFS  (بی اف اس یک بیماری خیلی خوش خیم هست حتی اسم بیماری رو هم نمیشه روش گذاشت یک سندروم خوش خیم هست و در اکثر افرادی که استرس دارن مخصوصا کادر پزشکان خیلی به وفور دیده میشود .) که علایم فقط با پرش عضلانی و خستگی زیاد خودش را نشان می دهد . شبیه بیماری بالا با پرش عضلات شروع میگردد . ولی کشنده نیست . دارای علایم خستگی و عدم تحول ورزش میباشد . یعنی بعد از فعالیت پرش ها زیاد شده و شخص دچار درد میگردد .



انتظار کشیدن برای تفکیک این 2 بیماری سخت و چالشی بزرگ برای بیمار میباشد . پرش عضله بدون ضعف بیماری حساب نمیشود . استرس نداشته باشید.

هدف من اطلاع رسانی و دانستن دیدگاههای شما هست . اگر شما هم علایم مشابه دارید در فرم (ارسال نظر)   نظر دهید . به ما از علایم درمان و نحوه شروع شدن علایم بگویید . باتشکر

نظرات 12 + ارسال نظر
مجید شنبه 23 دی 1402 ساعت 01:10

سلام بر لرزشی های عزیز . من هم مثل شما پرش عضله دارم. در انجمن های انگلیسی زیاد گشتم و مطالعه کردم. و یک مطلب خیلی قشنگ توضیح داد که لرزش‌های من خوش خیمه. نقل به مضمون به این شکل بود:

لرزش های در بیماری ای ال اس، یک نشانه ی ثانویه در بیماریه و نه اولیه. یعنی چی؟ یعنی در ای ال اس وقتی لرزش ها شروع میشه که بیماری سروع شده باشه. پس حتما در کنارش ضعف عضلات دیده میشه. مثلا حین پاشدن، گرفتن چیزی، بلند کردن چیزی، چرخوندن کلید توی قفل و..... پس اگه ضعفی همراهش ندارید خیالتون راحت.

نکته دوم: لرزش ها در ای ال اس در یک جای بدن شروع میشه و بعد به سرعت گسترش پیدا میکنه. و اینطور نیست که یه بار نوک انگشتت بزنه، یکبار پشتت، یکبار نوک زبونت. پس اگه رندوم همه جا میزنه بازهم خیالتون راحت که خوش خیمه.

و نکته آخر اینکه سندروم لرزش خوش خیم خیلی رایجه اما ای ال اس بیماری نادریه و از نظر آمار و احتمال هم در نظر بگیرید به احتمال زیاد ای ال اس ندارید. پس باز هم خیالتون راحت.

حرص نزنید. بیشتر بخوابید. کافئین کمتری مصرف کنید و از شرایط استرس زا دور باشید.


مجید حسنی جلیلیان، کرمانشاه

مسعود پنج‌شنبه 8 اردیبهشت 1401 ساعت 11:15

سلام من ۳۳ سالمه یک سال تمام در یک بازار مالی نوسانی فعالیت داشتم که بصورت ۲۴ ساعته تحت استرس شدید بودم بطوری که دست و پام پشت سرهم سرد و داغ میشد و عرق میکردم,پارسال چندهفته گزگز و سوزش بدن داشتم که با مصرف داروهای افسردگی بعد ۳ هفته برطرف شد ولی بعدش پرش عضلانی شروع شد که اول بیشتر ساق پا بود الان ۶ ماهه همه عضلات بدنم میپره جدیدا هم صورتم میپره,بصورت تناوبی احساس درد در ساق پا و ساعد دست دارم,به سه پزشک مغز و اعصاب مراجعه کردم و نوار عصب هم گرفتم که نرمال بود و دکترا گفتن پرش خوش خیمه,ولی خودم هنوز احساس میکنم دارم als میگیرم و هر لحظه گریه میکنم,هم خودم هم خانواده رو روانی کردم,بخدا دیگه نمیدونم چکار کنم,همه ی سایت ها رو میگردم میگم شاید نکته ای ببینم که بفهمم قطعا خوش خیمه
لطفا هرکی میتونه کمکم کنه به شماره من پیام بده تا خودم باهاش تماس بگیرم
۰۹۳۸۸۸۴۱۹۹۷

رضا پنج‌شنبه 9 بهمن 1399 ساعت 14:15

مدت چهار ماهه پرش عضلات ساق پاها و پشت بازو شروع شده شبها تا صبح بخاطر بیداری به سایتهای پزشکی مراجعه میکردم و همه علایم بیماری خطرناک ای ال اس را نشان میدادند بعد از رفتن پیش دو دکتر مغز و اعصاب و دادن تست عصب و عضله بیماری ای ال اس نبود و فوسیکلاسیون خوش خیم تشخیص داده شد، قرص پوکساید ۵ تجویز کردند و ارامتر شده نگران نباشید این بیماری اعصاب خرد کن ای ال اس نیست فقط باعث ترس و استرس میشود.

محمد مهدی سه‌شنبه 13 آبان 1399 ساعت 19:57

سلام.
تشکر از مطالبتون. 42سالمه شاید حدود 15 ساله متوجه شدم عضلات پشت ساق پام به صورت ینواخت پرش و حرکت داره واقعیتش تا چند روز پیش فکر میکردم این طبیعیه! چون مقداری درگیر واریس هستم فکر میکردم کشیدگی و گرفتگی هایی که بعضی شبا دارم از واریس باشه. الان متوجه شدم ممکنه از همین پرشهای همیشگی در ساق که تا حدود کمی هم به ران پام کشیده شده مربوط باشه. واقعیتش چند روزه ترس برم داشته و دارم مطالعه میکنم در این مورد توی نت. ضمنا اینم بگم تا حالا زندگی پر استرسی داشتم ولی کم و بیش ورزش میکنم و تقریبا از نظر قدرت عضلات چه در کوهپیمایی چه دویدن و بقیه چیزا از بیشتر دوستام سر هستم . الان نمیدانم باید این مشکل رو جدی بگیرم یا نه. اگه این پرشها بخواد زیاد بشه و به عضلات بالاتنه و صورت و دست برسه بنظرم خیلی برام مشکل پیش بیاد.
اگه بیشتر راهنمایی کنید ممنون میشم.
تشکر

مری یکشنبه 17 فروردین 1399 ساعت 04:16

خدا به همه افرادی که اینجا تجربیات خود رو مطرح کردن سلامتی و عمر با عزت و آرامش روحی و جسمی بده ، انشاالله همیشه پایدار و سر زنده و سلامت باشیم

امیر پنج‌شنبه 14 فروردین 1399 ساعت 13:54

با سلام بیماری من با دو بینی و ضعف عضلات و سپس با استرس شدید شروع شد و بیماریهای مختلفی نظیر mgیا همان میاستینی و بعد alsتشخیص داده شد ولی من هیچ‌یک از داروهای تجویز شده را استفاده نکردم و فقط داروهای افسردگی و اعصاب را خوردم تا اینکه بعد از ۳ سال با کمک دکتر حقی آشتیانی در بیمارستان فیروز گر تشخیص داده شد بیما ی فسیکولیشن خوش خیم دارم من در شروع بیماری ۵۰ سال داشتم و حالا ۴ سال از شروع آن بیماری گذشته است فقط استرس نداشته باشید و توقع اینکه به حالت قبل از بیماری برگردید را هم حداقل من ندارم با این شرایط سازگار شده ام البته الان فقط پرش عضله و احساس خستگی زود هنگام دارم و با این شرایط زندگی را برای خود قابل قبول کرده‌ام

مهدی چهارشنبه 30 مرداد 1398 ساعت 16:45

سلام، من دکتر نیستم ولی لطفا نظر منو نمایش بدید
دوستانی که این مشکلات اینطوری دارند مثل پرش عضلانی،پرش پلک، سردرد، سرگیجه
خواب رفتگی دست و پا و صورت، حرکت ناگهانی انگشتان ، کتف یا هر جای دیگه،احساس سنگینی پلک ،تپش قلب، درد سینه ها،دست،پا که به صورت گذرا اتفاق میوفته
احساس تاری دید یا خیلی چیز های دیگه که تا الان تجربه نکردین و کردین،منم همه این حالت رو داشتم و نگران بودم جوری که ماه اول یک ساعت بدون استرس از اینکه مریض شدم حالا چی کار کنم نگذروندم الان 2 سال گذشته و من به اون روزا که 1 سال طول کشید نگاه می کنم هم گریه ام میگیره هم خندم.حتما دکتر برین (دکتر اعصاب) معاینه میکنه و به راحتی عدم مشکل و متوجه میشه و به شما میگه ولی اگر استرس داشته باشین مثل من حرف دکترم قبول نمی کنین و پیش خودتون میگین با این علائم حتما مریضم حالا ms یا als یا پارکینسون یا بیماری های مشابه ،اینارو گفتم که کسی مثل من 1 سال 2 سال عمرشو حروم نکنه و به حرف دکتر اعتماد کنه و از اینکه سالمه خداروشکر کنه،"بعد از چند وقت دستتون میاد، هر دفعه رو یجا از بدنتون ذهنتون درگیر میشه چون متاسفانه دچار روان تنی و توهم بیماری شدید مدت زیادی طول میکشه اگر ورزش نکنید و اروم نباشد تا فکرتون آزاد شه...(تجربه شخصی)لطفا پزشک برید بعد حرفای منو یادتون بیارید.

بسیا ر سازنده بود مرسی

آوا جمعه 10 خرداد 1398 ساعت 07:30

سلام، من دختر ٢٤ ساله'ایی هستم، همواره از وقتی یادم میاد خستگی مفرط داشتم، چند سال پیش سابقه پرش عضلانی داشتم که رفع شد، چند ماه قبل بعد از یک تمرین زیاد رقص دوباره ماهیچه هایم شروع به پرش کردند و تمام تنم درگیر شده! خیلی عجیبه! بهش که فکر میکنم بیشتر میشه! مضطرب میشم شروع میشه یا وقتی بی حرکت هستم بیشتر مشهوده، دکتر رفتم حتی نوار عصبی لازم ندونست و قرص های آرامبخش تجویز کرد اما من همچنان پرش دارم و نمیدونم واقعا ای ال اس هست یا نه! من مشکل تعادل ندارم به هیچ وجه اما سالهاست عضله درد دارم و این چند ماه اخیر پرش عضلات اضافه شده، من دارم از نگرانی سکته میکنم

سلام
به حرف دکتر خود اعتماد کنید در سن شما بیماری آ ال اس بعید هست . پرش های که با اضطراب زیاد میشوند هیچ ربطی به این بیماری ندارد . خیالتون راحت .
استرس به خودتون راه ندید چون اگه استرس داشته باشید پرش عضله ها بیشتر میشه

موفق باشید

admin سه‌شنبه 2 بهمن 1397 ساعت 21:53

سلام
مریم خانوم
پاسخ : پرش عضلات با سرما و گرما یا بلند کردن جسم های سنگین یا نیمه سنگین در بعضی افراد عادی و جای نگرانی نیست.

مریم دوشنبه 1 بهمن 1397 ساعت 20:34

سلام من حدود ۳ ماه پیش ورزش سنگینی داشتم که بلافاصله بعد از اون پرش عضله بازوم به موت یک هفته شروع شد. بعد از اون با ورزشی منظم خوب بود ولی تا الان هروقت هوا سرد کرم میشه یا ورزش می‌کنم شروع به پریدن خفیفی میکنه . تقریبا گاهی روزها نیست ‌کاهی روزها حداقل ۲۰ بار در روز هست. هیچ ضعف یا بی حالی یا علامت دیگه ای نداشته و ندارم تا حالا. فقط این پرشه که ترسونده منو. سنم هم ۳۴ سال است. . آیا این نگران کنندس؟ خیلی میترسم

سلام - پرش عضله بدون ضعف یا تحلیل ماهیچه نشانه هیچ بیماری خطرناکی نیست . آسوده خاطر باشید.

سیناراد جمعه 28 دی 1397 ساعت 17:11

سلام داریوش عزیز

الان در چه شرایطی هستید و به چه دکتری مراجعه کردین با سپاس

داریوش شنبه 24 آذر 1397 ساعت 20:08

درود وفروتنی
علایم من پس از یک استرس وحشتناک که گزراندم شروع شد پرش در عضلات تمام بدنم از انجا که کمی خود بیمار انگار هم هستم این علایم تشدید شد به پزشک مغز واعصاب مراجعه کردم ایشان فرمود که پرش در ای ال اس از یک عضو شروع میشود نه تمام بدن . ضمنا قبل از پرش حتما شما متوجه علایم دیگر میشوید مثل ضعف شدید عضله واتروفی وعلایم دیگر . ضمنا الان ١٠ ماه هست که این پرشها شروع شده اگر مربوط به این بیماری بود حتما علایم دیگر نمود میکرد با توجه به سیر بسیار سریع بیماری . این گونه پرشها پرش عضلانی خوش خیم هست وفقط باید سطح استرس واضطراب را کنترل کرد تا علایم فروکش کند

درود به شما لطفا نام و نشانی دکتر رو بنویسید سپاس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد