انجمن پرش عضله

پرش عضله - پرش ماهیچه - نبض عضله - فاسیکولاسیون - فاسیکولیشن - پرش اندام

انجمن پرش عضله

پرش عضله - پرش ماهیچه - نبض عضله - فاسیکولاسیون - فاسیکولیشن - پرش اندام

آزمون emg برای پرش عضله

آزمون emg برای پرش عضله


تست نوار عصب و عضله 


تست نوار عصب NCV کمک چندانی نمی کند . 


اما تست عضله EMG کمک شایانی میکند برای تشخیص . در این تست سوزنی وارد ماهیچه میگردد و فعالیت های الکتریکی ماهیچه را بررسی میکند در صورت وجود تحریک های اضافی ثبت شده و توسط متخصص تحلیل میگردد .

این تست در دو حالت استراحت عضله و در حالت کشش عضله بررسی می گردد . مواردی که ممکن هست دیده شود شامل تحریک های الکتریکی ناخواستی خود به خودی مثل فاسیکولاسیون , امواج تیز مثبت PSW - امواج فیبرولاسیون و انواع موج های میوکمیا و موج های ...

انواع موج های بلند یا کوتاه mup و غیره

که فقط یک پزشک با تجربه می تواند آنها را تحلیل کند .


نظرات 2 + ارسال نظر
سیناراد پنج‌شنبه 25 بهمن 1397 ساعت 16:40

سلام ایمان
من دکتر نیستم ولی در حال حاضر 15 ماهه پرش عضلهه دارم بیش از 10 دکتر با تخصص های مختلف رفتم همین جواب ها رو که به شما گفتن به من هم گفتن نگران نباشید نگرانی خودش پرش رو زیاد میکنه مدتی به خودتان وقت دهید آرامش داشته باشید مثلا 2 ماه از استرس به دور باشید من بیش از 150 مقاله زبان اصلی رو خوندم و و حداقل 20 مورد علل خوش خیم هست که باعث پرش عضله میشه از حساسیت به کورتون گرفته تا حساسیت به گلوتن , وجود سرب در هوا , سیگار و غیره ...

نگران نباشید . یک آزمون EMG ترجیحا پیش یک فیزیوتراپیست انجام دهید و حتما اشاره کنید که حالت اسپنتونس اکتیوتی رو بررسی کنند اگر نرمال بودید نگران نباشید

درسته یک آزمون EMG دقیق میتونه خیالتون رو راحت کنه . نگرانی از بیماری پرش رو بدتر میکنه

ایمان شنبه 20 بهمن 1397 ساعت 10:45

من حدودا ۶ ماه هست پرش دارم در عظلاتم و خیلی زیاد تقریبا هر لحظه از روز و شب و اونو حس میکنم و میبینم با چشم حتیواز زیر لباس مشهوده. ترس همه وجودم رو گرفته و احساس میکنم دیگه خوب بشو نیستم و یک بیماری خطرناک مثل ای ال اسه که منو از پا درمیاره بالاخره..پیش هر دکتری ام میرم میگن هیچی نیست هیچی نیست اخه این که نشد حرف این بدتر درمان رو به تعویق میندازه و از سر خودشون میخوان باز کنن بیمارو بعضی دکترا. نظر شما چیه اقای دکتر ؟

من دکتر نیستم :
بیش از 50 دلیل برای پرش عضله هست که تقریبا به غیر از 4یا5 مورد بقیه شون موارد خطرناکی محسوب نمی شوند.

آیا شما دچار ضعف هستید ؟ یا کوچک شدن ماهیچه دارید ؟
سوال دوم : ایا زود خسته میشوید ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد