انجمن پرش عضله

پرش عضله - پرش ماهیچه - نبض عضله - فاسیکولاسیون - فاسیکولیشن - پرش اندام

انجمن پرش عضله

پرش عضله - پرش ماهیچه - نبض عضله - فاسیکولاسیون - فاسیکولیشن - پرش اندام

پرش عضله به هنگام مصرف کورتون های خوراکی

مورد مرد جوان 28 ساله ای که با مصرف کورتون دچار فاسیکولاسیون (پرش عضله) شده 6 ماه بعد از قطع مصرف فاسیکلاسیون ها قطع شده است .

دوستانی که انگلیسی بلدن میتونن بخونن

خلاصه مقاله : مرد جوانی که بعد از مصرف کورتواسترویید ( کورتون ) دچار پرش عضلات شده و بعد از 6 ماه قطع مصرف دارو علایم اولیه از بین رفتند .

منبع : https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3207230/

Benign fasciculations and corticosteroid use: possible association? An update

ترجمه ماشینی (گوگل ترانسلیتور ) مقاله : 

Fasciculations با انقباض ظریف و سریع از عضلات، حتی کرمی در جنبش، توسط انقباض فاکتوریل از الیاف عضلانی مشخص می شود. نویسندگان مطالعه موردی یک بیمار 28 ساله را با ظهور فشاری مهاجر و پراکنده با شروع پس از انقباض جزئی از کورتیکواستروئید خوراکی (60 میلی گرم کل دوز) نشان داده شده برای درمان تغییرات گلومرولوپاتی نشان می دهد. معاینه بالینی معاینه عصبی با ENMG همراه با دیگر آزمایشات مکمل مکمل برای غربالگری بیمار ذکر شده مورد استفاده قرار گرفت. پس از آن، تحقیقات در حال حاضر مربوط به موضوع در دست بود به منظور به روز رسانی اطلاعات موجود در بانک های Bireme، Scielo و PubMed با استفاده از کلمات کلیدی زیر: بیماری Fasciculation، بیماری های حرکتی نورون و فیشیکولاسیون خوش خیم در پرتغالی، انگلیسی نیز به عنوان زبان اسپانیایی. اگرچه فشاری شدن اغلب با بیماری های نورون موتور و نیز برخی اختلالات متابولیکی مرتبط است، اما ممکن است در افراد مبتلا به اختلالات پاتولوژیک هیچ گونه اختلالی وجود داشته باشد. در این مورد، پتانسیل فشاری که طی شش ماه وجود داشته و بدون نشانه های دیگری از اختلالات نوروژنیک و عدم وجود یافته های آزمایشگاهی، بیمار تشخیص سندرم خوش خیم فاسیاکولاسیون (BFS) را دریافت کرد. ما معتقدیم استفاده از کورتیکواستروئید ها در دوزهای بالا و با ساییدگی های بعدی، به فاسیاکولا کمک می کند، به ویژه به دلیل تغییراتی که در کانال های یونی ایجاد می شود. Fasciculation علائم دیده می شود در طیف وسیعی از شرایط، و همچنین به عنوان علائم اصلی به اصطلاح سندرم Fasciculation خوش خیم است. ما یک نمونه از این سندروم بالینی را در بیمارانی که شکایت آنها فاشیکالیزه شده بود، نشان دادیم و علائم بالینی بالینی علائم پس از کامل شدن کریستروستروئید شش ماه قبل را کامل کردیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد